Φωτογραφιζοντας την κορυφη Αγιος Αντωνιος/2815m

Στην προηγούμενη ανάβασή μου στον Όλυμπο είχα την χαρά να έχω μαζί μου δύο πολύ καλούς φίλους και συνεργάτες. Μείναμε 5 ημέρες στο καταφύγιο του Χριστάκη και καθημερινά κάναμε διάφορές διαδρομές και φωτογραφίσαμε κάποιες από τις κορυφές της περιοχής.

Μία από αυτές ήταν και η κορυφή του Αγίου Αντωνίου (2.815m). Στην πρώτη ανάβαση δεν σταθήκαμε τυχεροί μιας και οι δυνατοί άνεμοι που επικρατούσαν στην περιοχή δεν μας επέτρεψαν να στήσουμε ούτε καν το τρίποδο..!

Την επόμενη ημέρα της άφιξής μας ξεκινήσαμε από το καταφύγιο "Χριστάκη" (2.550m) στις 04:00 τα ξημερώματα ώστε να προλάβουμε την ανατολή από την κορυφή της Σκάλας (2.882m). Χωρίς καλά καλά να έχουμε ξυπνήσει και η έλλειψη τοπίου φτάσαμε σχετικά γρήγορα στην Σκάλα. Είχαμε αρκετό χρόνο μέχρι την πολυπόθητη ανατολή οπότε φτιάξαμε και τον απαραίτητο καφέ. Πολύ λίγο πριν ο ήλιος εμφανιστεί ανάμεσα στα σύννεφα που μας έκρυβαν την Χαλκιδική, ο Άθως είχε βγάλει τη κορυφή του και μας χαιρετούσε. Μείναμε εκεί να φωτογραφίζουμε και να κοιτάμε την θέα περιμετρικά για περισσότερο από δύο ώρες, πριν αποφασίσουμε να ξεκινήσουμε για το μονοπάτι που βγάζει στην κορυφή του Αγίου Αντωνίου.

Το ομώνυμο Καταφύγιο Ανάγκης που βρίσκεται στην κορυφή, μας φιλοξένησε για μερικές ώρες γιατί ο δυνατός ήλιος δεν ήταν ότι καλύτερο για την φωτογραφία που θέλαμε να πετύχουμε. Αποφασίσαμε να περιμένουμε μερικές ώρες και να κάνουμε την λήψη κοντά στις πέντε το απόγευμα, όταν το φως θα είναι πιο μαλακό. Αμέσως μετά θα φεύγαμε για την κορυφή του Σκολιού (2.904m), ώστε να προλάβουμε την δύση του ήλιου.

Ο ορίζοντας ήταν πολύ καθαρός λόγω των δυνατών ανέμων των προηγούμενων ημερών. Από την κορυφή είχες τη δυνατότητα να δεις το πανέμορφο φαράγγι του Αγίου Διονυσίου μέχρι τα παράλια της Πιερίας. Λίγο πριν τις 6:30 το απόγευμα, είχαμε φτάσει στην κορυφή του Σκολιού, βλέποντας τον ήλιο που ακολουθούσαμε από τα ξημερώματα, να δύει πίσω από τις ατέλειωτες βουνοκορφές της Πίνδου στο βάθος του ορίζοντα. Μόλις το σκοτάδι έπεσε ξεκινήσαμε την κατάβαση προς το καταφύγιο για ξεκούραση.

Photos: Babis Giritziotis, Gregory Tsolakis, John Grigoriadis

Δημοσιεύθηκε από Babis Giritziozis

Babis Giritziozis
Canon Greece Ambassador - Adventure Photographer / The North Face® Greece Photographer

Ο Μπάμπης Γκιριτζιώτης ασχολείται επαγγελματικά με την φωτογραφία από το 2001. Υπήρξε συνεργάτης του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΠΕ) όπως επίσης και αρκετών ταξιδιωτικών περιοδικών ταξιδεύοντας για αρκετά χρόνια σε χώρες της Αφρικής, στα Βαλκάνια, την Ασία και την Ευρώπη. Από το 2008 ασχολείται αποκλειστικά με την κάλυψη και την προβολή δράσεων που αφορούν και διοργανώνονται στο βουνό. Έχει καλύψει αγώνες και events σε Ελλάδα, Άλπεις και Νεπάλ.